O predmetu Praktikum iz programiranja 1 Specijalna grupa
Predmet Praktikum iz programiranja 1 Specijalna grupa namenjen je studentima prve godine studija Odseka za Softversko inženjerstvo.
Na predmetu se obrađuju elementi programskog jezika Python.
Studenti zainteresovani za specijalnu grupu (PP1S) se prijavljuju putem forme za prijavu, o čemu će blagovremeno biti postavljeno obaveštenje.
Propozicije za školsku 2018/2019 godinu
-
Studentima koji se ne budu pridržavali etičkih normi u pogledu samostalnog rada i predstavljanja tuđeg rada kao svog biće onemogućeno polaganje ispita u specijalnoj grupi. Moguće je preduzimanje i drugih mera od strane predmetnog nastavnika.
-
Termin održavanja nastave je ponedeljkom, od 14h do 16h u laboratoriji P-26, koja se nalazi u Paviljonu "Rašović". Prvi dvočas se održava u šestoj nedelji nastave (odmah nakon prve kolokvijumske nedelje).
-
Nastava se odvija u računarskoj učionici, pri čemu svaki student radi za zasebnim računarom.
-
Postoje 5 domaćih zadataka koje studenti rešavaju samostalno. Zadaci nose po 12 poena, pri čemu je prvi zadatak iz picoComputer-a (poeni će biti skalirani). Odbrana domaćih zadataka će se obaviti u računarskoj učionici.
-
Redovan rad tokom nastave se vrednuje kroz pet "malih domaćih zadataka" koji se zadaju nakon održanog časa iz predmeta. Ti zadaci imaju za svrhu da pomognu usvajanje obrađenog gradiva. U sumi nose 10 poena. Studenti rešenja zadataka predaju elektronskim putem do unapred definisanog datuma.
-
Završni zadatak se vrednuje sa 30 poena i polaže se za računarom u redovnim ispitnim rokovima.
Plan predmeta
Izložene teme koje se obrađuju u toku nastave je orijentacionog karaktera.
-
Promenljiva, vrednost, dodela.
Tipovi i operacije. Primitivni tipovi.
-
Kontrola toka - uslovno izvršavanje.
Rešavanje kvadratne jednačine. Konverzija veličina između mernih sistema (stepeni farenhajta u stepene celzijuse).
Jednostavni računski zadaci.
Upoznavanje sa razvojnim okruženjima.
-
Unos podataka i čitanje podataka sa standardnog ulaza. Još jednostavnih programa.
Ciklusi: for
i while
. Brojanje (range
), ponavljanje do zadovoljenja uslova.
Vidljivost imena (eng. visibility, scope) i blokovska struktura programa.
-
Definisanje i upotreba funkcija.
Primeri - transformisanje do tada razmatranih programa upotrebom funkcija.
Liste. Pojam, definisanje, operacije, iteriranje kroz liste. Pomen objekta i metoda. Predstavljanje matrica.
-
Rekurzija i rekurzivne funkcije. Pojam rekurzije i pisanje rekurzivnih algoritama
Rekurzivni algoritmi: formiranje Fibonačijevog niza, faktorijel, palindromi, NZD, provera da li je a
stepen broja b (rekurzivnim putem), brojanje jedinica u binarnoj predstavi broja, konverzija brojevnih sistema sistema.
Uzajamna rekurzija.
-
Rad sa datotekama. Rad sa tekstualnim datotekama. Analiza teksta. Generisanje statistika o tekstu.
-
Tip n-torke (eng. tuple, tip
tuple
). Primena torki.
-
Regularni izrazi. Pojam, pravila pisanja i rukovanje rezultatima rada sa regularnim izrazima.
Analiza sadržaja HTML stranica.