Ukratko
|
Izloženi diplomski i master radovi rađeni su na Elektrotehničkom fakultetu u Beogradu, pod mentorstvom predmetnog nastavnika dr Igora Tartalje.
Većina radova je iz oblasti Računarske grafike.
Neki od radova nisu iz oblasti Računarske grafike, ali se u njima Računarska grafika koristi u značajnoj meri, pa su iz tog razloga prikazani na ovoj stranici.
|
SeeGL - Softverski alat za učenje grafičke biblioteke OpenGL [2013]
|
Autor: Prvulović Marko
U radu se opisuje originalni softverski alat za učenje grafičke biblioteke OpenGL interaktivnim sastavljanjem programa i posmatranjem uticaja OpenGL naredbi na konačan automat stanja koji se nalazi u osnovi ove grafičke biblioteke.
|
Tekst master rada (PDF format)
|
|
Uputstvo za upotrebu (PDF format)
|
|
Instalacija softvera (6 MB)
|
|
Razvoj 3D grafike i korisničkog interfejsa didaktičke akcione igre u XNA okruženju [2011]
|
Autor: Micić Milan
U radu se opisuje didaktička akciona računarska igra sa fokusom na njeno grafičko okuženje. “The Janitor – cleaning up the mess”
je trodimenzionalna igra sa pogledom iz trećeg lica, razvijana za Windows platformu uz pomoć programskog jezika C# i XNA.
|
Tekst diplomskog rada (PDF format)
|
|
Uputstvo za igru (PDF format)
|
|
Instalacija igre (313 MB)
|
|
Razvoj biblioteke za izvođenje lekcija u virtuelnom svetu [2011]
|
Autor: Đoković Miloš
U radu je opisana biblioteka SPARK koja predstavlja softversko jezgro za razvoj aplikacija za edukaciju u okruženju
virtuelne stvarnosti i aplikaciju Moja trpezarija, razvijenu pomoću ove biblioteke.
|
Tekst diplomskog rada (PDF format)
|
|
Specifikacija programskog sistema Moja trpezarija (PDF format)
|
|
Instalacija programskog sistema Moja trpezarija, za Win32(exe instaler, 19 MB; zahteva sistem sa instaliranim DirectX i OpenAL)
|
|
Razvoj grafičkog sistema praćenja zraka za interaktivne aplikacije [2010]
|
Autor: Mesner Mirko
U radu je opisan sistem za sintezu slike primenom tehnike praćenja zraka (eng. ray tracing). Koristi standardne tehnike, poznate u literaturi.
Implementirana je metoda za ubrzanje proračuna kod interaktivnih sistema. Sistem je rađen u jeziku C++, korišćena je biblioteka BOOST, a za
prikaz sintetizovane slike korišćena je grafička biblioteka OpenGL.
|
Tekst diplomskog rada (PDF format)
|
|
Demonstracioni programi, za Win32 i Win64 (7z arhiva, 18 MB)
|
|
GraphysX - Grafički-orijentisan simulator mehaničkih sistema uz upotrebu biblioteke PhysX [2010]
|
Autor: Đura Adrian
GraphysX je simulator mehaničkih sistema sa integrisanim editorom scene. Demonstrira osnovne mogućnosti biblioteke PhysX kompanije NVidia uz
upotrebu hardverske akceleracije za računanje fizike. Simulator je rađen u jeziku C++, a za grafiku je korišćena grafička biblioteka DirectX.
|
Tekst diplomskog rada (PDF format)
|
|
Tekst specifikacije rada (PDF format)
|
|
Olimpijada Znanja [2010]
|
Autor: Slavković Miroslav
"Olimpijada Znanja" se sastoji od Editora kojim se definišu oblasti, pitanja i pravi tabla za igru, i Takmičenja koji služi za
nadmetanje igrača u znanju na izabranoj tabli za igru. Programski paket je rađen u jeziku Java, a za grafiku je korišćen grafički paket Java2D.
|
Tekst završnog rada (PDF format)
|
|
Prilog A - specifikacija
|
|
Prilog B - dijagram modela
|
|
LITE Streets [2008/2009]
|
Autori: Jelisavac Nikola, Kukrika Nikola, Milutinović Branko, Stojisavljević Ivan
"LITE Streets" je softverski paket za obuku pešaka u snalaženju u gradskom saobraćaju. Sastoji se od Editora kojim se
definiše složeno gradsko okruženje (ulice, saobraćaj i semafori) i zadatak koji obučavano lice treba da reši, i
Simulatora koji služi za interaktivnu obuku i ocenjivanje nadmetanje igrača u znanju na izabranoj tabli za igru.
Programski paket je rađen u jeziku C#, a za 3D grafiku je korišćen True Vision 3D (učijoj osnovi je Direct3D).
|
Tekst završnog rada (Word format) - Nikola Jelisavac
|
|
Tekst završnog rada (Word format) - Nikola Kukrika
|
|
Tekst završnog rada (Word format) - Branko Milutinović
|
|
Tekst završnog rada (Word format) - Ivan Stojisavljević
|
|
|
Razvoj grafičkog impulsnog simulatora dinamike krutih tela [2007]
|
Autor: Tintor Marko
Simulator prikazuje interakciju krutih tela u gravitacionom polju. Ponuđeno je desetak različitih scenarija koji demonstriraju
mogućnosti simulatora. Korisnik može da razgleda prostor u kome se dešava simulacija kretanjem virtuelne kamere. Interakcija korisnika
sa simuliranim scenariom je minimalna - svodi se na mogućnost korisnika da u simulirani zatvoren sistem ubaci kocku ili loptu koje svoju
kinetičku energiju dalje predaju prilikom sudara. Simulator je rađen u programskom jeziku Java, a za 3D grafiku je korišćen grafički sistem OpenGL.
|
Tekst diplomskog rada (PDF format)
|
|
Izvorni kod diplomskog rada
|
|
|
Dizajner enterijera [2007]
|
Autor: Simić Milan
"Dizajner enterijera" se sastoji od editora kojim se kreira željen raspored prostorija i nameštaja, i prikazivača kojim se kreirana scena
posmatra u 3D prostoru uz mogućnost slobodnog kretanja. Program je rađen u jeziku C#, a za 3D grafiku je korišćen grafički sistem OpenGL.
|
|
Razvoj grafički orijentisanog simulatora saobraćajne raskrsnice [2006]
|
Autor: Han Matija
Ovaj diplomski rad je iz oblasti projektovanja softvera. Predmet rada je grafička simulacija saobraćajne raskrsnice proizvoljne
topologije u realnom vremenu uz korišćenje programiranja sa višestrukim tokovima kontrole (multithreading), projektnih uzoraka
i implementaciju novih objektnih rešenja sa mogućnošću ponovnog korišćenja. Simulator je rađen u programskom jeziku Java, a za grafiku
je korišćen grafički paket Java2D.
|
Tekst diplomskog rada (MS Word format)
|
|
Prezentacija rada (MS Powerpoint)
|
|