Reli
Kažu svaki pocetak je težak. To se može reci i za YU reli. Njegovo "radanje" pratile su mogobrojne teškoce, ali su dve bile osnovne. Prvo tadašnja sportska komisija bila je protiv toga da se organizovanje jednog takvog takmicenja poveri klubu "Akademac", relativno mladom i neiskusnom studentskom auto-moto klubu iz Beograda, a drugo malo je bilo sportskih funkcionera i pravih poznavaoca auto sporta koji su mogli da se suoce sa mnoštvom problema i izazova koji prate organizaciju jednog takvog takmicenja. Prvi YU RALLY je vožen davne 1967. godine. Organizator, Akademski Auto Moto Klub iz Beograda je trasirao stazu dugu 2088 km sa samo tri brzinska ispita ukupne dužine 33 km. Start je bio u Bosanskom Brodu, a cilj u Splitu. Reli je prolazio kroz skoro celu tadašnju Jugoslaviju osim Slovenije, trasom Bosanski Brod - Banja Luka - Sarajevo - Beograd - Zajecar - Pirot - Kragujevac - Cacak - Titovo Užice - Titograd - Split. Prvi pobednik bio je Milivoje BOŽIC sa suvozacem Dobrivojem VEROVICEM na vozilu ZASTAVA 850 S. Sledece, 1968. g reli je vožen na slicnoj stazi, ali sa ciljem u Beogradu. Te godine nije proglašavan pobednik u generalnom plasmanu, a glavna nagrada vozilo ZASTAVA 750 dodeljena je pobedniku u Nacionalnoj klasi Jovici PALIKOVICU. Takmicenje izaziva veliko interesovanje pa se u njegovu organizaciju ukljucuju poznate licnosti. Startne brojeva za 2. YU RALLY je izvlacio poznati fudbaler Dragan Džajic. Vec treci YU reli dobija medjunarodnu licencu i boduje se za FIA šampionat. Akademski Auto Moto Klub i njegov naslednik AMK AKADEMAC su organizovali prvih 19 relija, do 1985. godine. 1986. nije vožen, a 1987 ga je organizovao AMD UŽICE i vožen je, po prvi put, na kružnoj reli stazi UŽICE - BAJNA BAŠTA - UŽICE. Sledece 1988. godine organizaciju preuzimaju AMSS i AMSJ. Tih davnih šezdesetih i sedamdesetih godina reli takmicenja su predstavljala ispit izdržljivosti kako za automobile, tako i za posade. Vožena su na veoma dugim stazama sa malim brojem specijalnih (brzinskih) ispita. Ukupna dužina specijalnih ispita nije prelazila 10% od dužine staze. Da bi takmicenje ucinili zanimljivijim za gledaoce organizatori tadašnjih relija su u okviru takmicenja, obicno odmah po staru ili neposredno pre cilja organizovali ispite spretnosti. (foto sa ispita spretnosti održanog na IX YU Reliju). Ovi ispiti su se vozili na poligonima i posade su morale da pokažu prvenstveno preciznost u vožnji. Za takmicenje su prijavljivani automobili koji su u to vreme bili hit. Medju njimamje veliko interesovanje na IX reliju izazvala nova Zastava 101 (foto). Mnogi od tadašnjih takmicara su i dan danas u auto sportu. Na slici je Pavle Komnenovic na IX YU Reliju. Najuspešniji vozac na svih 35 do sada održanih relija je Brane KIZMIC koji je pobedio na cetiri. Nažalost, reli ima i svoju crnu stranicu. I pored nekoliko težih udesa do 2003. godine nije bilo udesa sa tragicnim posledicama. Sa nesrecnog Mitrovca tog tužnog 21. septembra 2003, Mirko Martinovic, 32-godišnji Beogradjanin je otišao u legendu. Nakon dugog niza godina, krajem 2003. godine YU RALLY je dobio viši koeficijent. 37. YU Rally se po prvi put vozio sa koeficijentom 10 u istocno evropskom kupu za reli vozace. Dugi niz godina Divcibare su bile nezaobilazni deo itinerera YU Relija. 2005., što zbog dotrajalih staza, što zbog popularisanja novih terena, po prvi put YU Reli se vozi na atraktivnim stazama u okolini Užica. Opet po prvi put u bližoj istoriji, jedan od specijalnih ispita ima skoro 30 km. Osim sportsih elemenata, Serbia Rally ima i znacajnu turisticko propagandnu komponentu, jer svojim itinererom prolazi kroz mnoga turisticka mesta.